Welkom
Clinic/Cursus aanbod
algemeen/groepen

STAP voor STAP
individueel

Wekelijks Walken
Giant STEPS
themawandelingen

3 Landen, 3-Daagse
verLOPEN
foto's/verslagen

Referenties
Gastenboek
geef uw reactie

LINKS, rechts, links
partners

Contact/Aanmelden
voor al uw vragen

 







 
Renés Column
Nordic Walking om grenzen te verleggen?
Nordic Walking = Meer dan wandelen met stokken!
Uit dez ogenschijnlijk simpele bewegingsvorm kunnen vele voordelen gegenereerd worden. En het leuke is dat iedereen hiervan kan profiteren. Meer of minder fit of gezond. Jong en minder jong. Iedereen kan hierdoor grenzen verleggen.
Nordic Walking is fitnesswandelen. De stokken zijn de fitnessapparaten die elke stap weerstand genereren. Tenminste bij juiste positionering. Ongemerkt trainen dus tijdens afwisselende tochten door de natuur. Lekker buiten, maximale zuurstof tanken. Even weg uit het hoofd. Breng je hele lichaam in beweging. Vergroot uw actieradius. Meteen succesbeleving! Trainen en genieten tegelijkertijd. U slaat 2 vliegen in 1 klap. Nordic Walking kan makkelijk het hele jaar door. De stokken (2 benen extra, zorgen voor extra balans/steun en meer grip). Doordat u heel veel spieren aan het werk zet, daarbij pompende bewegingen met uw handen maakt, is koude nauwelijks een issue. De elemente zijn dus makkelijk te trotseren middels de “NW-Move”.

Geen ‘high impacts’ maar een gezonde continue belasting van bewegingsapparaat. NW is daardoor heel breed inzetbaar. Iedereen kan grenzen verleggen, weet ik uit eigen ervaring. Tijdelijke beperkingen of van meer blijvende aard. Overgewicht of matige conditie.
Switch van rollator naar lopen met stokken. Of misschien is NW het opstapje van wandelaar naar hardloper? Wil je als hardloper naast benen ook romp en armen trainen?
Kom in beweging. Vergroot je mobiliteit. Verleg grenzen. Nordic Walking in de natuur is tijdloos, één lang moment of een aaneenrijging van momenten!? Trainingsduur wordt makkelijk gehaald en verlengd, want dat half uurtje is toch net tekort. Middels NW worden benen ontlast, maar romp en armen getraind. De ruime bewegingen maken schouders en rug los. De pompende handen stimuleren de doorbloeding en voelen minder koud. I.p.v. kilocalorieën (wandelen) er 400 verbranden!

Naar alle artikelen